Kärleksnerven och Skutberget som uteblev.

Just nu känns det som att sommaren är här för att stanna, för alltid. Idag tänkte åka till Skutberget för ett svalkande dopp i stora pôlen, men den slående värmen gjorde mig orkeslös. Istället var jag med mig själv och mina tankar, så det har varit fullt hus. Jag låg och svettades i min gamla skinnsoffa och fantiserade om min blivande käresta. Vad heter hon? Kanske är det Viola, Berit, Tina eller Esmeralda? Jag kom efter någon timma på mig själv att namnet inte är dretviktigt. Har jag blivit en "sådandär" som dömer boken efter omslaget, eller videofilmen efter titeln? Det tror jag inte, men i vilket fall vill man ha en ingrediens att bygga fantasin med. Jag kände att det pirrade i kroppen, men det var bara en nerv som låg i kläm. Kärleksnerven!
Jag kom att tänka på en dikt av Pär Lagerkvist, som jag tycker är otroligt känslosam. Inte ens P.P från Molkom är i närheten av den nivån, trots fem-sex starka.

Hälsn.

Bernt-Alfred, den store romantikern.


_____________________________

"Som ett blommande mandelträd
är hon som jag har kär.
Sjung du vind, sjung sakta för mig
om hur ljuvlig hon är.

Som ett blommande mandelträd,
så späd, så ljus och skär.
Bara du, ömmaste morgonvind,
vet hur ljuvlig hon är.

Som ett blommande mandelträd
är hon som jag har kär.
När det nu mörknar så tungt omkring mig,
kan hon väl leva här?"



Pär Lagerkvist


Kommentarer
Postat av: Nora

Kärleksnerven?? Å den sitter? hehe

Nu har jag äntligen låst upp bloggen så nu behöver du inte minnas lösenordet längre!



Hoppas du får en fantastiskt bra kväll, käre Bernt-Alfred!!



Vi hörs!



Kram Din Chokladbruna vän!

2009-06-27 @ 19:28:00
URL: http://noraeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0