Midsommardag(g)en

Midsommarafton:
Typiskt svenskt midsommarväder i sin ära. Högtiden firade jag med min gamle vän Henry. Vi tittade på regnet som föll och skröt ikapp om gamla sommarflammor. Det visade sig minsann att jag och Henry hade en haft gemensam flirt. Det var bagarens dotter Inga-Britt som var känd för sina graciöst svepande rörelser på dansgolvet (Ena benet var längre än det andra). Vi saluterade hennes minne med ett par midsommarsnapsar och blängde sedan bakom ryggen på varandra resten av dagen.
När Henry druckit snackar han så mycket skit. Nästa gång jag besöker honom, ska jag byta ut hans servetter mot toalettpapper.
Det är härligt att kunna vara sig själv i rätt sällskap!



Snapssalut


Midsommardagen:
Mariebergsviken låg glimrande i solens nyfikna stålar. Jag fick följa med ett av mina barnbarn ut på en liten båttur. Jag bjöds på en öl och mådde som en kung i vågskvalpet. Mitt humör blev genast mycket bättre efter denna behandling. Tänk vad mycket lite sol kan göra, och annat sällskap!

Båtsman


Kommentarer
Postat av: Nora

Ojoj sicken midsommar du har haft!! Helt fantastiskt!

Den där Henry och du verkar ju ha roligt tillsammans, härligt!

Hur många barnbarn har du??



take care

2009-06-21 @ 11:08:50
URL: http://noraeriksson.blogg.se/
Postat av: JessicA

Typiskt för midsommar med vädret...men sista bilden ser inte helt fel ut! ho ho ho!Nice

2009-06-22 @ 23:53:19
URL: http://jessica4you.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0