Pizza & Fjärilar

Idag ville jag lyxa till det lite och mina apostlahästar gick på autmomatik till Pizzeria Bari på Herrhagen. Jag beställde min standardpizza som är en Vesuvio (Tomatsås, ost, och skinka). Många tycker säkert att det är en tråkig pizza, men jag utgår ifrån informatikens "Less is more". Om nu en pizza varit min drömkvinna, vilka ingredienser hade jag då valt?

  • Fager 
  • Fantasifull
  • Ljuvligt doftande
  • Intelligent
  • Spänstig
  • Skrattbenägen
  • Allmänbildad
  • Ekonomiskt oberoende
  • Godhjärtad
  • Diplomatisk
  • Som en cirkusartist i sovrummet
  • Besatt av mig

Ja! Då är frågan. Vilken bagare klarar att laga en sådan pizza? Får alla ingredienser plats på degen? Kanske om den är inbakad (läs: inbunden).  Nej! Då får det bli något enkelt, något lagom, något svensson, men också förbenat gott.



Berställning på Bari


Här är en bild tagen mig och mina vänner på Pizzeria Bari. Roliga och snälla, men framför gjorde de min mage riktigt glad idag med en pizzabit. Någon dag framöver hoppas jag på att få fjärilar i den också!

Hälsn.

Bernt-Alfred

Kompis på Bari


Kommentarer
Postat av: Jessica

Mitt i prick!Du pratar om mig! =D

2009-06-18 @ 01:01:54
URL: http://jessica4you.blogg.se/
Postat av: Bernt-Alfred

Finns det någon eminent bagarska som kan göra en pizza med extra-allt? Det vore maffigt!



Hälsn.



Bernt-Alfred

2009-06-19 @ 11:55:22
URL: http://berntalfred.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra att du kommemterar dina egna blogginlägg :)

Men det verkar som du haft trevligt i alla fall. Hade jag med förrutom att jag hoppade jånrep så min for är som en halv fotboll,blir nog att ta fram ett par krycor i förrådet,har ett gäng där......du kanske vill låna B-A???......vaknade nu och trodde det var igår kväll....undraqde varför alla ungdomar sov.....äe visst morron kom jag på då :) och sol osh fint väder....härligt))))).....Du sover väl än du Bertan????

2009-06-21 @ 08:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0