Djupa tankar på Bari!

Solen är på rymmen och jag skar igenom den kvava luften som en nyslipad osthyvel. Det skulle göra gott med ett litet blixt och dunder, både för människa och natur. Det var precis så att jag orkade fram till min neutrala mark, min oas, mitt Pizzeria Bari. I dörren stod Yasser, likt himmelrikets portvakt, Sankte Per! Med ett vänligt leende bjöd han in mig och jag beställde en iskall öl.  Den var gudomligt svalkande!  Man kan inte säga att öl är en törstsläckare, eftersom man gärna vill ha fler?

Jag och Yasser

Jag sökte mig till en sval plats i pizzerian, satte mig ner och tittade djupt in glasen och seglandes bort i mina tankar. Här lade jag mig sedan i en hamn av blandade känslor. För ett par dagar sedan när jag spatserade längst Östra Torggatan, så satt det en söt tjej i en busskur. Hon log varmt mot mig. Vi fick efteråt kontakt med varandra på internet. Här vågar folk ta kontakt, men att gå fram till någon som man tycker verkar spännande och börja föra en dialog med, det är på gränsen till brottsligt! Varför är det så? Om någon skriver "Hej, hur mår du snygging", då blir jag inte arg. Tvärtom! Om nu tjejen skulle komma fram och säga detta, då hade jag hjulat stora torget runt, i glädjerus och avslutat med ett halvt svanhopp ner i fontänen.
 Hade det inte varit lite roligare om vi kunde vara lika öppna överallt? Jag antar att det beror på att en blyg person kan skriva vad som helst, för att denne inte behöver se personen som tilltalas i ögonen. Lagom tråkigt.

Tittar djupt in i glaset

Nej, nu ska jag ta några till öl och sen gå ut på serveringen och prata med spännande främlingar!


Kärleksfullt,

Bernt-Alfred (som vill bli din vän här)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är redan min vän här B-A,en av mina favoriter faktiskt ;)



2009-07-01 @ 20:40:36
Postat av: Bernt-Alfred

Tack du hemliga beundrare! Jag bugar för dig så djupt jag bara kan!



Hälsn.



Bernt-Alfred

2009-07-05 @ 23:56:32
URL: http://berntalfred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0