Internetraggare på motorvägen!

I lördags pratade jag genom datorn med en spännande tjej som kallade sig för "Eva_Mumsbit22". Det klickade direkt denna gång och magkänslan berättade att det inte var falskt larm! För säkerhetsskull gjorde jag en höftrullning med lagom fart, i hopp om att få eventuella förskjutna ben i kroppen att hoppa på plats. Efter många timmars slit med tangentbordet så började jag göra framsteg, till slut skrev hon tillbaka!.
Eva_Mumsbit22 berättade att hon kom från en otydlig prick på Sveriges karta, vid namn Freluga och att hon var en av dess 197 invånare. Efter timmar av att försöka lära känna henne insida, berättade hon att smeknamnet kom från att hon jobbade på godisfabriken "Larsson & Söner". Vi har mycket gemensamt tänkte jag och gjorde ett långt utlägg om mitt favoritgodis, Kungen av Danmark och Extra Starka Original. Det handlar ju mycket om att bjuda på sig själv tänkte jag och fnissade inombords, tills jag kom på att det var väldigt enkelriktad kommunikation. Eva berättade att hon var lite dålig på att svara eftersom hon var väldigt upptagen med en "smärre" skara av internetragg.
Internetragg betyder tydligen inte:
Internettande raggare med elvisfrisyr, som lyssnar på rock n roll, och "kör lass". 

Man brukar ju prata om att mångfald är något bra. Nu kändes det mer som att det regnade både utanför, inuti och igenom mig. Helt plötsligt kändes det som att gå från en motorväg rätt in i en återvändsgränd.  Jag ska fortsätta att sträcka mina nariga fingrar mot solen, en dag så kommer molnen att skingra sig och jag kommer att få känna värmen. I en dyster upptäckt av för mig ett nytt ord, så ringde Pilsner-Pelle från Molkom. Han var gladfull och pratglad. Han berättade att han hade precis sett en vuxenfilm, av vilken han inte blev upphetsad. TORRFILM, ropade han i luren och skrattade med sitt karaktäristiska kluckande efteråt. Pelle är rolig när han vill berätta något på en lördag. Jag vet dock om att han inte har någon TV. Det vet vi båda.

Kärlekskrankt,

Bernt-Alfred



Kan jag nå dig?

Kommentarer
Postat av: Jenni

Att ingen har kommenterat dina jävla underbara inlägg. Jag skrattar till förödelse här.

2009-07-11 @ 02:11:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Bernt-Alfred

Hej Jenni,



Att skratta till förödelse var ett positivt negativt utryck. Det känns lite som att äta möglig prinsesstårta, eller som att få exem runt munnen utav att skratta.



Spännande!



Ömsint,



Bernt-Alfred

2009-07-11 @ 13:58:49
URL: http://berntalfred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0