En Värmländsk Stålman

Från att stå på knäna och att vara nere för räkning, så känner jag mig nästan helt återställd efter den korta men ack så intensiva förkylningsinfluensan. Lite som som stålmannen på en måndag.

Man brukar säga att ont krut inte förgås så lätt och det ligger nog något i det. Inte för att skryta, men min sjunde fru som hette Märta, kallade mig ibland för hennes lilla krutgubbe. Efter skilsmässan kom det dock fram att det berodde på att min hjärtmedicin innehöll nitroglycerin. Det får mig att tänka på själva ordet dynamit som kommer ifrån grekiskans dynamis, vilket betyder kraft. Det anser jag att jag har gott om, eftersom jag stod ut med Märta i över ett år. Hon var den med kort stubin.

Kryptonitiskt,

Bernt-Alfred

Stål-Alfred


Kommentarer
Postat av: Carina

Hahaha.... Du är för go B-A

2009-07-13 @ 20:45:27
Postat av: Tina Hedin

Skönt att höra att du klarade av både förkylningen och Märta. Märta hette min mormor så hon var det inte.

Du är lite kryptonisk i alla dina inlägg Bernt-Alfred!! Men man kan nästan säga att du är som ärtiga Märta!!! Henne har du väl hört talas om???

2009-07-15 @ 01:22:07
Postat av: Bernt-Alfred

Carina och Tina, när så fina!



Ärliga Märta, hon vet knepet till det där som till kärleken bär!



Förföriskt,



Bernt-Alfred

2009-07-15 @ 15:37:15
URL: http://berntalfred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0