Att ta kontrollen över sitt Liv

Hela förmiddagen har Pilsner-Pelle från Molkom ring och tjatat på mig att vi ska ut och göra stan. Hans plan är oftast att plocka upp öl efter öl från sin välfyllda ryggsäck som han alltid bär med sig, och  en timma senare gå omkring med Karlstads största flin på läpparna. Efter två timmar kommer han sätta igång att göra långa utlägg om vilka byggnader på Drottninggatan som skulle se så mycket bättre ut om han varit med och lagt grunden.
Idag är jag inte sugen, då jag har tusen andra saker jag inte heller vill göra. Visst skulle det vara nyttigt att strosa omkring lite och vila ögonen på alla sommarvackra tjejer, kvinnor och damer, men de får hålla sig. Det är svårt att ragga på stan när Pelle är med, då han ofta fäller kommentarer som skrämmer iväg potentiella djupgående diskussioner med det motsatta könet. Man kan inte ha med en gubbe med megafon när man ska viska smekande ord direkt från hjärtat.
 
 Idag ska jag glutta på dumburken istället. Jag har en samlingsbox med De bästa av Albert & Herbert, som jag ska fnissa ikapp med mig själv till. Det påminner mig om när Pilsner-Pelle var på bio med en mycket tillfällig flamma. De såg på en ryslig skräckfilm och den var så spännande att hon kissade honom i handen. Han får skylla sig själv. Betalar man för att se en film, varför inte bara se den? Imorgon blir det en runda på stan. Vi kanske syns!

Kärleksfullt,

Bernt-Alfred

Kontroll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0