En pissmyra på Stadsloppet

På grund av lördagens äventyr, blev det så att jag slumrade mig igenom dagen. Jag får ofta livliga och färgstarka drömmar "dagen efter". Två kommer jag ihåg!
 
I den första var jag en charmant superhjälte och när jag skulle röra mig bland de dödliga, använde jag mig av det fyndiga namnet Petter Myrén. Problemet var att den enda superkraften jag hade var att jag kissade syra. Det hade ingen större effekt, förutom att det gjorde väldigt ont och att tjyvarna tyckte synd om mig.
 
Sen drömde jag också att jag sprang stadsloppet som gick i lördags. Jag gled fram över marken och Kenyanen Sammy Kurui låg tätt efter mig som en skugga. Drömmen avbröts hastigt och lustigt av att det knäppte i höften som ett startskott. Jag förstod ganska snart att det handlade om en dröm, dels eftersom jag inte har några gymnastikskor och inte heller hade anmält mig loppet.

Jag behöver inte vinna någon tävling för att visa min styrka. Det gör jag på andra sätt, så som raska skogspromenader. Jag har sett huvuden vändas...



Starkis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0