Herregudvadroligthagen!

Lite mör efter helgens händelser, lade jag om rutten för min dagliga promenad. Denna gång traskade jag på till Herrhagen och gick förbi "Butiken i hörnet" för att kasta ett getöga på deras söta expediter. Jag är dock lite för snål för att köpa någon mat, men jag hade råd med att fnissa lite åt deras trottoarpratare. Den fick mig att tänka på att förändringarna i kroppen, som kommer med åldern.
 
En gammal bitter gubbe på Orrholmen berättade för mig en gång att när han var ung, var han mjuk i alla leder utom en. Nu när han är gammal är han stel i alla leder, förutom en! Jag undrar om bitterheten kommit med åldern, eller om den alltid funnits där?

Att åldras räds mig inte. Jag håller igång och går mina promenader! Man säger att hjärtat är den starkaste muskeln i kroppen. Jag brukar säga att jag kanske inte har det största och starkaste hjärtat, men det har inte krånglat på länge! Tjejer, se upp! Här kommer Karlstads fräckaste Kille!

Hälsn.

Bernt-Alfred



.  
Baguette
Bloggparaden

Kommentarer
Postat av: Susanna

Åhå, där var jag också idag. Tänk att jag missade dig? =O

2009-06-21 @ 23:56:30
URL: http://susannaslife.blogg.se/
Postat av: Don Dino

Hörru Bernt-Alfred! Om det kurrar i magen å stålarna är slut så skit i det. Det är bara töntar som pyntar för krubbet, å brudar ska man fimpa för kärringar är bara trubbel.

2009-06-21 @ 23:58:38
URL: http://www.dingochamp.se/dino/blogg
Postat av: Bernt-Alfred

Hej Susanna!



Vad konstigt, jag såg inte dig heller. Det måste bero på att vi var där på olika tider. Nu chansar jag hej vilt, men det måste man våga göra igen. Vi får göra upp träff någon annan gång, men då måste vi helt klart synka våra klockor. Ät gott, drick måttligt och lev väl.



Hälsn.



Bernt-Alfred



Hej Don Dino!



I min ungdom snattade jag en extra lyxig chokladkaka. Gratis är gott tänkte jag, men det slog tillbaka med dunder och brak.Chokladen smälte i fickan och min satinjacka blev obrukbar. Örfil av mamma och örondoktor dagen efter. Nej, jag tål tydligen inte choklad!



Hälsn.



Bernt-Alfred

2009-06-22 @ 01:45:12
URL: http://berntalfred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0