Jag är en Gottare!

Internättandet har fått mig att öppna upp mina ögon för nya människor och stilar. Jag tjattrade med en ungdom igår som kallade sig för "flesh ripper of death". Han berättade för mig att han var en så kallad "Gottare". För mig, så trodde jag att det var ett annat ord för livsnjutare, men det visade sig ganska snart att det var mer tvärtom.
 Som jag förstår det, så är Gottare en väldans modern form av raggare. Istället för att hämta inspiration från amerikanska rock'n'roll-kulturen, så tar man den från punken och blandar in lite klassiskt begravningsmode (från den avlidne och de sörjande). En del av min personliga utveckling är att undvika påsadlandet av fördomar. Med lite hjälp på traven blev jag utsmyckad själv till en Gottare och jag tycker att jag ser riktigt spännande ut. Kanske inte en stil som jag skulle använda för ofta, eftersom det är dyrt med smink och att musiken inte riktigt är utformad för mina trumhinnor. Bortsett från det, är jag nog en Gottare. Nu blir det att besöka GodisMix på Våxnäs.
Håll till godo med bilden nedan.



Hälsn.

Bernt-Alfred
ps. min facebook ds.

Gottare
Personligt

Kommentarer
Postat av: Don Dino - the King of East Side

Tja, det är Dino igen. Jag kommer ju från Rumänien och min farmor har typ jobbat åt Dracul, hur fränt som helst, å på rumänska så heter Greve Contele. Å du heter ju Roman, så fanns det ju en som gjorde "Vampyrernas natt" som hette Roman Polanski så jag har utsett ditt gothnamn till Contele Romanski. Ska jag be Lucard tova en fingerdocka av ditt gothalterego eller!?

2009-06-24 @ 15:33:26
URL: http://www.dingochamp.se/dino/blogg
Postat av: Bernt-Alfred

Hej igen Don Dino!



Nu har jag lärt mig att det heter Goth och inte Gott. På värmländska kanske man kan säga Göth?



Jag tycker att ditt förslag är väldigt välmotiverat och de känns som att gå från klarhet till klarhet. Det ligger helt klart högt upp på topplistan!

Jag tippar på min hatt för dig.



Hälsn.



Bernt-Alfred

2009-06-24 @ 23:45:20
URL: http://berntalfred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0